Uniek in boekenland: Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum lanceert VR-app

()

Speciaal voor de Kinderboekenweek lanceert Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum een unieke Virtual Reality-app voor kinderen. De app bestaat uit een spel met een Virtual Reality-bril die de speler meeneemt in de wereld van zes kinderboeken. Het doel van het spel is om de verschillende hoofd-personen te helpen hun verloren voorwerpen te vinden. Bij aankoop van een van de geselecteerde titels in de boekhandel tijdens de Kinderboeken-week ontvangt de consument een VR-bril. Na het downloaden van de gratis Kinderboeken-app, kan het spel direct gespeeld worden.

De zes titels in de app:
o Baron 1898 – Jacques Vriens
o De Effies aan de bal – Vivian den Hollander en Saskia Halfmouw
o Dummie de mummie en de drums van Massoeba – Tosca Menten en Elly Hees
o Botje – Janneke Schotveld en Annet Schaap
o De Vreselijke Twee – Jory John, Mac Barnett en Kevin Cornell
o Op een dag… – Arend van Dam en Alex de Wolf

Deze titels zijn tijdelijk in prijs verlaagd naar € 10,- van 29 september t/m 29 december 2016. De actie wordt ondersteund met POS-materiaal op de winkelvloer, waaronder plafondkaarten, stickers op de boeken en kleurplaten. Daarnaast komt er een grote advertentiecampagne in Kidsweek, de weekkrant voor kinderen, en een social media-campagne via de accounts van De Leukste Kinderboeken.

Annet Robben, senior trade marketeer bij Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum: ‘Dit is het vijfde jaar op rij waarin we samen met Kidsweek zes actietitels aanbieden tijdens de Kinderboekenweek. Wij streven er als uitgeverij altijd naar om uniek en vernieuwend te zijn. Daarom zijn we extra trots dat we deze actie aan kunnen bieden. Een aantal van onze klanten heeft vanaf het begin meegekeken in het proces en zij zijn ook heel enthousiast. De eerste kennismaking van de boekhandelaren met de app vond maandag plaats op de Beste Boeken Live, waarbij alle boekhandelaren ook hun eigen VR-bril meekrijgen.’

Jan Peter Prenger, inkoper boeken bij Libris Blz: ‘Lezers leven in het verleden, het heden en de toekomst. Met VR komt daar ook nog eens een parallelle wereld bij.’

Danielle Koudstaal, inkoper boeken bij Bruna: ‘Een ludieke actie waarbij boeken van populaire auteurs en characters gecombineerd worden met nieuwe mogelijkheden zoals de VR-bril en een bijbehorende app. Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar deze app!’

ArtiShock.com, concept, design en productie van de VR-app: ‘De app moest geschikt zijn voor een brede leeftijdscategorie, voor jongens en meisjes en ook leuk voor kinderen die niet zo graag lezen. Een behoorlijke uitdaging, maar het is gelukt!’